Łożyska Liebherr w mostach teleskopowych

Krytyczna aplikacja o wyśrubowanych standardach bezpieczeństwa

Liebherr dostawcą łożysk dla holenderskiej firmy SMST

Od drugiego kwartału 2014 r. Łożyska wieńcowe o dużej średnicy firmy Liebherr są stosowane w teleskopowych mostach dostępowych holenderskiej firmy SMST. W tym krytycznym zastosowaniu łożyska o dużej średnicy muszą spełniać najwyższe wymagania techniczne, a firma wybrała łożyska Liebherr ze względu na ich idealny stosunek wagi do wydajności oraz z uwagi na doświadczenie inżynieryjne firmy.

W jaki sposób platformy morskie do produkcji ropy i gazu lub morskie elektrownie wiatrowe, radzą sobie z materiałami eksploatacyjnymi? W jaki sposób pracownicy odpowiedzialni za produkcję i konserwację bezpiecznie dostają się do obiektów? I jak mogą szybko opuścić platformy w razie nagłej potrzeby? SMST oferuje nowe odpowiedzi na te pytania.

Ich nowo opracowana gama teleskopowych mostków umożliwia bezpieczne i wygodne przenoszenie ładunków oraz ruch pracowników ze statku transportowego na platformę morską – nawet w trudnych warunkach. Mostki dostępowe mogą być łączone pojedynczo i są zwykle instalowane na statkach pomocniczych.

Ponieważ mogą obracać się o 360 ° i są również teleskopowe, wymagania dotyczące miejsca są minimalne. Inteligentny układ sterowania wraz z wydajnym układem hydraulicznym oferuje aktywną lub pasywną kompensację przechyłu. Zapewnia to niezawodne korzystanie z mostu nawet na wzburzonym morzu. Maksymalny zasięg mostów wynosi 58 m, a maksymalne obciążenie, które można przewieźć, wynosi 1000 ton.

Wymagania dla łożyska wielkośrednicowego głównego komponentu

Główne elementy mostów, które są bardzo podobne do dźwigów, to łożyska o dużej średnicy, które umożliwiają ruch obrotowy. Aby uzyskać idealną konstrukcję, która kompensuje ruchy fal, system obrotu jest umieszczony stosunkowo nisko w wieży. Regulacja systemu obrotu musi być wyjątkowo precyzyjna i szybka, jednocześnie musi balansować ruchy falowe statku bezpośrednio za pomocą układu sterowania.

W przypadku łożyska o dużej średnicy obowiązują te same wymagania, co w przypadku samego mostu – musi on działać niezawodnie i bezpiecznie nawet w niekorzystnych warunkach środowiskowych, na przykład przy silnym wietrze bocznym. Ponadto wysiłek wymagany do konserwacji i serwisu musi być ograniczony do minimum, a oczekiwany czas życia musi wynosić 20 lat – taki sam jak w przypadku samego mostu. Użytkownik wymaga bezobsługowej eksplotacji i długiej trwałości każdego komponentu.

Cała gama teleskopowych mostków dostępowych SMST ma modułową budowę z czterema głównymi rozmiarami – S, M, L i XL. W ramach tych głównych rozmiarów możliwe są do pięciu różnych długości wysięgnika. Aby osiągnąć wysoki stopień standaryzacji, SMST szukał rozwiązania, które obejmowałoby to samo łożysko dla każdego głównego rozmiaru – niezależnie od długości wysięgnika lub mostu.
 
Kluczowe znaczenie miała wiedza aplikacyjna i inżynieryjna

SMST wybierając dostawcę brał pod uwagę nie tylko na jakość i cenę łożyska wieńcowego o dużej średnicy, ale także kluczowe były wcześniejsze doświadczenia producenta w sektorze offshore. „Mosty dostępowe będą używane w Zatoce Meksykańskiej w 40 ° C, a także w regionach arktycznych w -30 ° C. Dlatego wolimy współpracować z partnerami, którzy wiedzą dokładnie, co to oznacza dla sprzętu i komponentów z ich własnego doświadczenia „, wyjaśnia Frederik Maats, kierownik sprzedaży w SMST. „W najgorszym przypadku nasze mosty są jedyną drogą wydostania się z platformy. Oznacza to, że każdy pojedynczy komponent musi spełniać najwyższe standardy. ”

Liebherr nie był jedynym dostawcą, który został poproszony o złożenie oferty na łożyska o dużej średnicy, ale ostatecznie wygrał kontrakt, ponieważ firma udowodniła, że ​​łożyska kulkowe są dostosowane do zastosowania – zapewniając znacznie bardziej ekonomiczne i oszczędzające przestrzeń rozwiązania niż pierścienie obrotu oparte na wałeczkowych elementach tocznych, które zostały uwzględnione na początku. Określone łożyska o dużej średnicy z uzębieniem wewnętrznym wyróżniają się bardzo korzystnym stosunkiem ciężaru do wydajności.

Łożysko zastosowane dla rozmiaru mostu XL ma średnicę zewnętrzną 3400 mm. W celu ułatwienia konserwacji, bieżnie są automatycznie smarowane smarem za pomocą specjalnych otworów, które łączą się z centralnym układem smarowania. Oprócz wymaganych obliczeń dla certyfikatów organów klasyfikacyjnych DNV GL i ABS, Liebherr przeprowadził dodatkowe symulacje z FEA, aby wykazać bezpieczeństwo łożysk dla różnych konfiguracji obciążenia z absolutną pewnością.

„Bardzo podobała nam się otwarta i ukierunkowana na rozwiązania komunikacja z Liebherr. Bliski kontakt i intensywne dyskusje techniczne ostatecznie doprowadziły do ​​najlepszego rozwiązania dla naszej aplikacji. W związku z tym mogę łatwo wyobrazić sobie dalszą współpracę z Liebherr w przyszłości „, mówi Joop Tertstra, kierownik ds. Zakupów SMST, o współpracy z działami sprzedaży i inżynierii firmy Liebherr.

A my jako Step Group – zapraszamy do składania zapytań również na te mniej wymagające i krytyczne aplikacje – ze swojej strony gwarantujemy najwyższą jakość i niezawodność, czego dowodem jest udział Liebherr w najtrudniejszych projektach na świecie.